Wnioski

W tym miejscu ukazane są przesłane wnioski, które dalej będą podlegać pod dane oferty.



Operacje możliwe do wykonania w kontekście wniosków to:
  • dodanie nowego wniosku,
  • edycja wniosku,
  • usunięcie wniosku,
  • przypięcie wniosku do pulpitu,
  • generowanie zamówienia (na podstawie wniosku),
  • sprawdzanie historii akceptacji,
  • wydruk wniosku,
  • odświeżenie listy,

Dodanie / edycja wniosku

Do wniosku dodawane są pozycje zakupowe, które wskazane były w danej ofercie.
Pozycje można dodać ręcznie, lub zaimportować bezpośrednio z wybranego cennika.



Dodatkowo, dla każdej pozycji wniosku można automatycznie zaktualizować jego dane z cennika (np. w przypadku, gdy zostanie zaakceptowany nowy cennik).
Aby to wykonać, wystarczy na danej pozycji wcisnąć prawy przycisk myszy i wybrać opcję "aktualizuj z cennika". W oknie dialogowym należy wybrać interesujące nas pola.
Każdy wniosek może zawierać projekt, w którym rozliczane będą wszelkie poniesione koszta.
Do wniosku można dodać załączniki, wybierając przycisk "spinacza" .
Dany wniosek może posiadać więcej, niż jedną ofertę. Aby dodać więcej powiązanych ofert, wystarczy wybrać przycisk "kopert"  i przypisać oferty.
W dolnej części wniosku istnieją dodatkowe opcje:
  • historia - pokazuje historię przekazywania dokumentów

  • przekaż - gdy wniosek posiada odpowiedni status, może być przekazywany do akceptacji (tylko przez użytkowników w tej samej grupie)

  • akceptuj / odrzuć - gdy wniosek został przekazany do danego użytkownika, to może on zaakceptować lub odrzucić dany wniosek

  • ocena - umożliwia ocenę danego kontrahenta, którego dotyczy dany wniosek





Generowanie zamówienia

Aby wygenerować zamówienie z wniosku, musi być przypisana przynajmniej jedna oferta, a sam wniosek musi posiadać status "zakończony".
Jeżeli wniosek spełnia powyższe wymagania, to na takim wniosku trzeba kliknąć prawy przycisk myszy i wybrać opcję "generuj zamówienie".