Wnioski
W tym miejscu ukazane są przesłane wnioski, które dalej będą podlegać pod dane oferty.
Operacje możliwe do wykonania w kontekście wniosków to:
- dodanie nowego wniosku,
- edycja wniosku,
- usunięcie wniosku,
- przypięcie wniosku do pulpitu,
- generowanie zamówienia (na podstawie wniosku),
- sprawdzanie historii akceptacji,
- wydruk wniosku,
- odświeżenie listy,
Dodanie / edycja wniosku
Do wniosku dodawane są pozycje zakupowe, które wskazane były w danej ofercie.
Pozycje można dodać ręcznie, lub zaimportować bezpośrednio z wybranego cennika.

Dodatkowo, dla każdej pozycji wniosku można automatycznie zaktualizować jego dane z cennika (np. w przypadku, gdy zostanie zaakceptowany nowy cennik).
Aby to wykonać, wystarczy na danej pozycji wcisnąć prawy przycisk myszy i wybrać opcję "aktualizuj z cennika". W oknie dialogowym należy wybrać interesujące nas pola.
Każdy wniosek może zawierać projekt, w którym rozliczane będą wszelkie poniesione koszta.
Do wniosku można dodać załączniki, wybierając przycisk "spinacza"
.Dany wniosek może posiadać więcej, niż jedną ofertę. Aby dodać więcej powiązanych ofert, wystarczy wybrać przycisk "kopert"
i przypisać oferty.
W dolnej części wniosku istnieją dodatkowe opcje:
-
historia - pokazuje historię przekazywania dokumentów
-
przekaż - gdy wniosek posiada odpowiedni status, może być przekazywany do akceptacji (tylko przez użytkowników w tej samej grupie)
-
akceptuj / odrzuć - gdy wniosek został przekazany do danego użytkownika, to może on zaakceptować lub odrzucić dany wniosek
-
ocena - umożliwia ocenę danego kontrahenta, którego dotyczy dany wniosek

Generowanie zamówienia
Aby wygenerować zamówienie z wniosku, musi być przypisana przynajmniej jedna oferta, a sam wniosek musi posiadać status "zakończony".
Jeżeli wniosek spełnia powyższe wymagania, to na takim wniosku trzeba kliknąć prawy przycisk myszy i wybrać opcję "generuj zamówienie".