To ustawienia, które wpływają na pełną funkcjonalność programu. Są one stosowane jednocześnie dla wszystkich stanowisk, w przeciwieństwie do ustawień indywidualnych dla stanowiska.
Aby edytować wybrane pola należy wcisnąc przycisk "..." na końcu pola (Kolekcja), lub rozwinąć pole wyboru i wybrać odpowiednią opcję.


Cenniki

Rodzaj ceny wpływa na wybór cen produktów z konkurujących cenników ogólnych (stworzone dla wszystkich kontrahentów) podczas trzworzenia nowych zleceń.


Eksport wydań do ERP

Schemat opisu pozycji wskazuje, jak będą opisane szyby w wyeksportowanym pliku.
Konwertowanie sztuk na metry kwadratowe pozycji szyb w zależności od wyboru przekształca lub pozostawia sztuki bez zmian. 
Firma dla kodów alternatywnych używa wszystkich przypisanych dla kontrahenta kodów alternatywnych produktów do eksportu do ERP.

Dodatkowe opcje dostępne są również przy eksporcie do RaksSQL.


Kartoteki

Ustawienia dla kartotek wpływają na edycję jednostek miar dla produktów i cenników.


Pakiety produkcyjne


Parametry wyceny zleceń

Parametry wyceny wpływają na ostateczne wyliczenia kwot dla pozycji zleceń. Wyróżnione zostały wyceny wg powierzchni i wg kształtu szyb.


Przejazdy

Dla przejazdów można ustawić domyślny raport, który program będzie podpowiadał do wydruku od razu po utworzeniu nowego przejazdu. 
Aby można było przypisać w tym miejscu odpowiedni raport, należy dla takiego raportu ustawić "Dostępność" na "Lista przejazdów".


Powiadomienia e-mail

Po wpisaniu odpowiednich parametrów dla ustawień SMTP, będzie możliwe przesyłanie powiadomień o stojakach na e-mail kontrahenta. Adres e-mail kontrahenta musi być ustawiony z odpowiednim sufiksem [s].
Tytuł i treść wiadomości będą automatycznie uzupełniane wartościami podanymi w szablonach tytułu i treści.


Przyjęcia magazynowe

Dla przyjęć magazynowych można ustawić domyślny raport, który program będzie podpowiadał do wydruku od razu po utworzeniu nowego przyjęcia magazynowego. 
Aby można było przypisać w tym miejscu odpowiedni raport, należy dla takiego raportu ustawić "Dostępność" na "Lista przyjęć magazynowych".

W przyjęciach magazynowych możemy zezwalać lub nie na zerowe ceny zakupu produktów.


Remanenty

Dla remanentów można ustawić domyślny raport, który program będzie podpowiadał do wydruku od razu po utworzeniu nowego remanentu. 
Aby można było przypisać w tym miejscu odpowiedni raport, należy dla takiego raportu ustawić "Dostępność" na "Lista remanentów".

Remanent może zostać zatwierdzony/wycofany lub nie, podczas gdy inni użytkownicy korzystają z programu, w zależności od wybranej opcji.

Rola użytkowników typu magazynier określa, która rola i użytkownicy z tą rolą będą mogli przeprowadzać remanenty.


Stojaki składowania rozkrojów

Ustawienia "podstawowe" i "stojaki przegródkowe" określają, jak będą rozkładane na stojakach formatki pozycji zleceń w optymalizacji.

Segregacja alternatywna to inny sposób segregacji formatek na stojakach. Uwzględnia dodatkowo "stojaki stosowe" i wymiary formatek, jakie mają być przerzucane na te własnie stojaki.
Uwaga! Jeżeli używana jest segregacja alternatywna (pierwsza opcja na TAK), to ustawienia górne (Podstawowe i stojaki przegródkowe) nie są brane pod uwagę. Ustawienia te nie łączą się ze sobą.


Szyby

Generowanie automatyczne pozwala na tworzenie indeksu i nazwy szyby automatycznie w zależności od wybranej opcji z listy rozwijanej. Do generowania używane będą podane niżej separatory.
Możliwe jest dodawanie informacji o ramce i folii do nazwy i indeksu.


Wydania magazynowe

Dla wydań magazynowych można ustawić domyślny raport, który program będzie podpowiadał do wydruku od razu po utworzeniu nowego wydania magazynowego. 
Aby można było przypisać w tym miejscu odpowiedni raport, należy dla takiego raportu ustawić "Dostępność" na "Lista wydań magazynowych".


Zamówienia do dostawcy

Dla zamówień do dostawcy można ustawić domyślny raport, który program będzie podpowiadał do wydruku od razu po utworzeniu nowego zamówienia do dostawcy. 
Aby można było przypisać w tym miejscu odpowiedni raport, należy dla takiego raportu ustawić "Dostępność" na "Lista zamówień do dostawcy".


Zbiory optymalizacyjne

Pole "optymalizacja rozkroju" posiada ustawienia, które wpływają na szybkość i jakość przeprowadzania rozkrojów szyb w optymalizacji.
Pole "oznaczenia rozkroju" wskazują jaki tekst będzie wyświetlany na formatkach w optymalizacji.
Pole "eksport rozkroju" zawiera pole z rodzajem obróbki - szlif, który należy przypisać do poprawnego odczytu szlifu z pliku dla stołów. Kolejne 3 opcje odnoszą się do aproksymacji elipsy, czyli z jaką dokładnością ma zostać wyrysowana i przekazana na maszynę elipsa.
"Numeracja" określa w jaki sposób numerowane będą kolejno optymalizacje (rocznie lub ciągły), oraz jak wyświetlany ma być numer optymalizacji. Maskę numeru można określić na własny sposób poprawiając opis znakami $ i #.


Zlecenia

Pole "alerty" pozwala na informowanie użytkownika przez program o niezrealizowanych zleceniach, których termin realizacji został przekroczony.
Pole "raporty" określa domyślne raporty przypisane do nowych zleceń i ofert, oraz domyślne etykiety zleceń (etykiety domyślne nie pokazują się w pozycjach zleceń).
Pole "planowanie" odnosi się do kalendarza planowania produkcji.
Pole "rozliczenie produkcji" określa z jakim statusem można rozliczyć zlecenia i jak mają być rozliczone wartości spoiwa.
Pole "eksport ramek" zawiera kolekcje z opisami ramek. 
Pole "nazwa alternatywna pozycji" wpływa na tworzenie i opis nowej nazwy alternatywnej pozycji zlecenia.
Pole "skrzynka odbiorcza" określa, z jakiej skrzynki odbiorczej będą pobierane e-maile ukazane w module "skrzynka odbiorcza".
"Numeracja" określa w jaki sposób numerowane będą kolejno zlecenia (rocznie lub ciągły), oraz jak wyświetlany ma być numer zlecenia. Maskę numeru można określić na własny sposób poprawiając opis znakami $ i #.
Opcje "meldunki wykonania szyb" wpływają bezpośrednio na sposób rejestracji meldunków wykonania szyb.
Pole "podsumowanie" zawiera wartości wykorzystywane do poprawnego wskazywania podsumowania szyb dla zleceń.
Pole "dostawa" pozwala wskazać, czy program ma automatycznie przypisywać w nowych zleceniach adresy domyślne dla wybranego kontrahenta.
"Obróbka krawędzi" określa, czy w pozycjach zleceń konieczne jest podawanie, które szyby podlegają obróbce lub nie.
Pole "załączniki" wyznacza adres dysku, na którym zapisywane będą załączniki zleceń.


Bezpieczeństwo


Firma

Wszystkie pola - Podstawowe, Adres i Kontakt - będą automatycznie uzupełniać pola adresowe naszej firmy w raportach.
Pole oferta uzupełnia treść dla utworzonych ofert (nowych zleceń o statusie "zarejestrowano/wysłano ofertę").
W magazynie wysyłkowym trzeba podać lokalizację GPS naszej firmy i dzięki tej lokalizacji można wyznaczać trasy w przejazdach.


WebApi

Ustawienia WebApi pozwalają na połączenie między programem a kolektorami (skanerami), dzięki którym można tworzyć remanenty i kompletacje.