Menadżer projektów PRO pozwala na zarządzanie projektami podobnie jak klasyczny Menadżer projektów, ale w rozbudowanej formie.
Aby otworzyć Menadżer projektów PRO należy z górnego menu wybrać "Dodatki > Menadżer projektów PRO "
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/menu_menager_pro.png)
Główne okno prezentuje listę projektów.
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/lista_projektow.png)
Nowy projekt dodajemy przyciskiem![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/dodaj.png)
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/nowe_okno.png)
W nowym oknie, w jego lewej części należy uzupełnić dane odnośnie nowego projektu takie jak:
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/dane_projektu.png)
Pole z sumą projektu - jego wartość zmienia się podczas dodawania nowych dokumentów księgowych z zapisami na kontach.
W prawej części okna dodajemy konta, na które będą księgowane dokumenty, które biorą udział w projekcie.
Aby dodać konto klikamy na![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/dodaj.png)
W nowym koncie mamy listę z planu kont z systemu księgowego.
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/okno_konta_ksiegowe.png)
Należy zaznaczyć odpowiednie konta i klknąć w przycisk![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/przycisk_akcept.png)
Konta zostaną podpięte do projektu
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/konta_w_projekcie.png)
Jeśli dane konto zawiera konta podrzędne, jest oznaczone
w kolumnie "Podrzędne"
Można dodać konta podrzędne, aby lepiej widzieć rozbicie kosztów. Żeby dodać konto podrzędne należy dwukrotnie kliknąć na danym wierszu lub kliknąć ikonkę![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/edytuj.png)
W nowym oknie należy wybrac intersujące nas konta podrzędne i kliknąć
a następnie zamknąć okno przyciskiem ![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/ok.png)
Można dodawać więcej poziomów zagnieżdzeń.
Po dodadniu kont, gdy wejdziemy w edycję projektu, możemy rozwinąć konto nadrzędne i widzimy wtedy strukturę kont w formie drzewa.
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/widok_kont_drzewo.png)
Na każdym koncie (które nie ma podrzędnych) można wprowadzić kwotę, w której powinna się zmieścić ta część projektu. Pozwala to tworzyć mini podprojekty w ramach jednego projektu.
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/kwoty.png)
Aby otworzyć Menadżer projektów PRO należy z górnego menu wybrać "Dodatki > Menadżer projektów PRO "
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/menu_menager_pro.png)
Główne okno prezentuje listę projektów.
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/lista_projektow.png)
Nowy projekt dodajemy przyciskiem
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/dodaj.png)
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/nowe_okno.png)
W nowym oknie, w jego lewej części należy uzupełnić dane odnośnie nowego projektu takie jak:
- nazwa projektu
- kod projektu
- status
- budżet
- data rozpoczęcia i zakończenia
- opis projektu (opcjonalnie)
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/dane_projektu.png)
Pole z sumą projektu - jego wartość zmienia się podczas dodawania nowych dokumentów księgowych z zapisami na kontach.
W prawej części okna dodajemy konta, na które będą księgowane dokumenty, które biorą udział w projekcie.
Aby dodać konto klikamy na
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/dodaj.png)
W nowym koncie mamy listę z planu kont z systemu księgowego.
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/okno_konta_ksiegowe.png)
Należy zaznaczyć odpowiednie konta i klknąć w przycisk
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/przycisk_akcept.png)
Konta zostaną podpięte do projektu
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/konta_w_projekcie.png)
Jeśli dane konto zawiera konta podrzędne, jest oznaczone
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/checkox.png)
Można dodać konta podrzędne, aby lepiej widzieć rozbicie kosztów. Żeby dodać konto podrzędne należy dwukrotnie kliknąć na danym wierszu lub kliknąć ikonkę
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/edytuj.png)
W nowym oknie należy wybrac intersujące nas konta podrzędne i kliknąć
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/przycisk_akcept.png)
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/ok.png)
Można dodawać więcej poziomów zagnieżdzeń.
Po dodadniu kont, gdy wejdziemy w edycję projektu, możemy rozwinąć konto nadrzędne i widzimy wtedy strukturę kont w formie drzewa.
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/widok_kont_drzewo.png)
Na każdym koncie (które nie ma podrzędnych) można wprowadzić kwotę, w której powinna się zmieścić ta część projektu. Pozwala to tworzyć mini podprojekty w ramach jednego projektu.
![](/storage/eksięgowy/menadzer_pro/kwoty.png)