Po przejściu do "Ustawienia > KSeF" można skonfigurować system eKsięgowy tak aby pobierał automatycznie fajtury z Krajowego Systemu eFaktur

Na pierwszej zakładce wybieramy do jakiego systemu chcemy się zalogować (produkcyjny, demo, testowy), podajemy NIP oraz token z KSeF.



Na zakładce "Klucze publiczne KSeF" należy zainstalować odpowiedni klucz publiczny poprzez kliknięcie przycisku przy odpowiedniej pozycji



Po skonfigurowaniu ustawień, zostaną pobrane dokumenty od ustawionej daty do wczoraj. Pobieranie odbywa się w tle i może potrwać kilka godzin w zależności od ilości dokumentów.

- kiedy zakończy się pobieranie zaległych dokumentów, bieżące dokumenty są pobierane zawsze na dzień wczorajszy - czyli dokumenty, które pojawią się w KSeF dzisiaj, do systemu eKsięgowy zaimportują się jutro,
- dokumenty z jakiś przyczyn nie zostaną pobrane (np. długotrwała awaria łącza internetowego) to brakujące dokumenty należy pobrać ręcznie z KSeF lub wymusić zmianę daty początkowej pobierania dokumentów,

Uwaga !
Krajowy Rejestr eFaktur w trybie automatycznym udostępnia tylko pliki w formacie XML, stąd też dokumenty w trybie automatycznym nie posiadają załącznika w formacie PDF.
Załącznik PDF można dodać ręcznie po pobraniu z KSeF.

Powiązane artykuły:
KSeF - rejestracja