Aktualizacja

W module administratora dostępne jest również narzędzie do przeprowadzenia automatycznej aktualizacji systemu eKsięgowy. Pierwsze powiadomienie o nowej wersji wraz z krótkim opisem pojawia się w systemie eKsięgowy. Kiedy zostanie opublikowana nowa wersja, klient otrzymuje również powiadomienie na adres email podany podczas rejestracji systemu. W górnym menu dostępna jest zakładka " Aktualizacja ". Po wybraniu tej funkcji system podaje aktualną wersję naszego systemu eKsięgowy. Z lewej strony okna znajduje się przycisk do sprawdzenia czy nowa wersja została już opublikowana dla tej licencji.
Do wykonania aktualizacji systeu eKsięgowy niezbędna jest ważna licencja na system eKsięgowy. Ważność licencji mozna sprawdzić w module Administratora w zakładce "Licencja -> Informacje o licencji"



Gdy klikniemy na przycisk "Sprawdź Aktualizacje..." i nowa wersja bedzie dostępna pojawi się komunikat:



Po zaakceptowaniu komunikatu przypominającego o konieczności utworzenia kopii zapasowych baz danych systemu księgowego pojawia się przycisk umożliwiający wykonanie aktualizacji



Po kliknięciu w przycisk "Zainstaluj aktualizację..." rozpocznie się aktualizacja kodu aplikacji eKsięgowy. Aktualizacja może trwać kilka minut w zaleznoości od prędkości łącza internetowego i szybkości serwera eKsięgowy.



Po pomyślnym ukończeniu aktualizacji kodu aplikacji eKsięgowy otrzymamy stosowny komunikat.
Kolejnym etapem aktualizacji jest aktualizacja baz danych systemu księgowego. Aby do niego przejść klikamy w przycisk "Aktualizuj bazy danych".



Przed rozpoczęciem aktualizacji baz danych należy zakceptować komunikat o posiadnaiu kopii bezpieczeństwa baz danych systemu księgowego.



Po akceptacji komunikatu poprzez zaznaczenie checkboksa obok napisu "Akcepuję", uaktywni się przycisk "Aktualizuj teraz" i po jego kliknięciu zostanie wykonana aktualizacja baz danych.
Po wykonaniu aktualizacji baz danych otrzymamy komunikat o powodzeniu operacji.



To cała procedura aktualizacji systemu eKsięgowy. 
Gdy podczas aktualizacji pojawi się w którymś momencie błąd, należy przywrócić system eKsięgowy lub baze danych systemu księgowego z kopii zapasowej.

Powiązame artykuły:
Informacje o licencji